Winkelverkenner

RoadPrinter en RoadPrinter Eco: machinaal straten met een wereldprimeur

De RoadPrinter van Road Paving Systems is een machine waarmee u een complete straat in één keer machinaal kunt straten, kunt herbestraten of kunt repareren. U kunt het vergelijken met een printer voor straatstenen. U bepaalt hoe breed het nieuwe stuk straat moet zijn en welk legpatroon u wilt gebruiken. U kunt zelfs kiezen uit verschillende randafwerkingen. De tijd van werken op de knieën is voorbij, want de RoadPrinter legt de stenen voor u neer. Het enige wat u moet doen, is de aanvoer van stenen regelen en het aandrukken en aanvegen aan het einde. Deze machine is een wereldprimeur en dat uit eigen land.

Een printer voor wegen

Een machine die in één keer een hele straat ‘print’, dat is niet alleen efficiënt. Besluit u van de RoadPrinter gebruik te maken, dan profiteert u van een aantal andere voordelen. Het is een veilige en duurzame manier om machinaal te straten en daar zijn in veel gemeenten subsidies voor beschikbaar. U komt in ieder geval in aanmerking voor de MIA en de VAMIL belastingaftrek en doet daar uw voordeel mee. Machinaal straten is ook Arbo-vriendelijk en veroorzaakt minder CO2-uitstoot. U werkt sneller, u krijgt een kwalitatief hoogstaande straat en laat die exact zo uitvoeren als u het hebben wilt.

De RoadPrinter Eco

Gebruikmaken van de RoadPrinter is dus al milieuvriendelijker, maar nu is er ook de RoadPrinter Eco. Deze machine is elektrisch en daarbij nog eens vier keer sterker dan de conventionele RoadPrinter. U heeft een bijzonder milieuvriendelijke machine waarmee u sneller en zonder kabels in een korte tijd een hele straat legt. Dat doet u met waaltjes, betonklinkers, gebakken dikformaten of gebakken keiformaten. U legt deze in keperverband, vlokverband, elleboogverband of verticaal kepen. Heeft u interesse in machinaal straten? Neem dan contact op met Road Paving Systems en zij vertellen u exact hoe u daar ook van profiteert.

https://roadprinter.nl/

Winkelverkenner

Wist je dat speeddaten een super effectieve manier van daten is?

Tijdens een speeddate heb je, op een leuke locatie, dates met alle andere singles die aanwezig zijn die avond. Bij Search4Love heb je altijd tussen de 15 en 20 dates, er zijn dus tussen de 30 en 40 singles aanwezig. In zo’n grote groep is daten erg gezellig. En het is alsnog persoonlijk, je hebt met al jouw dates namelijk je eigen korte gesprekje.

Waarom maar een kort gesprekje?

Omdat je met zoveel singles een date hebt tijdens de speeddate avond is het te begrijpen dat er geen tijd in overvloed is. Binnen een tijdsbestek van ongeveer 2 uur date jij met de andere singles. Omdat dat er dus best veel zijn en we tussendoor ook nog een paar keer een korte pauze houden, is er per date ongeveer vier minuten de tijd. Is niet zo lang, maar je zal snel merken dat je hieraan genoeg tijd hebt om wel of niet een klik te voelen.

Hoe laat ik een date weten of ik hem of haar leuk vindt?

Op de speeddate kaart, die je aan het begin van de avond van ons gekregen hebt, vul je in wat je van elke date vond. Om te voorkomen dat je vergeet welke date nu ook alweer leuk was krijg je na elke date even de tijd om jouw kaart in te vullen. Vond je de date leuk en zou je hem of haar nog wel een keertje willen ontmoeten? Zet dan een vinkje bij ‘ja’ bij de desbetreffende date. Was de date oké maar heb je geen behoefte om hem of haar nog eens te ontmoeten? Zet dan een vinkje bij ‘nee’ bij de naam van de date. Een match heb je gevonden wanneer jij en de ander positief over elkaar waren. Het kan natuurlijk zijn dat je tijdens de speeddate avond meerdere matches hebt gevonden. Het is aan jou wat de verdere stappen worden met jouw matches. 

Waar kan ik allemaal speeddaten?

Of je nu wilt gaan speeddaten in Breda, Amsterdam, Den Haag, Arnhem of ergens anders, met Search4Love is het mogelijk. Wij zorgen voor laagdrempelige, relaxte en gezellige speeddate avonden overal in het land.

 

https://www.search4love.nl/

Hoe de goedkoopste afvalcontainerverhuur in uw stad te vinden

Er zijn veel bedrijven die verhuur van afvalcontainer bieden en het is belangrijk om te weten hoe u de beste deal krijgt en dit is gemakkelijk bereikt.

Afvalcontainer huren? » Afzetbak.nl

Er zijn echter bepaalde factoren die moeten worden overwogen om ervoor te zorgen dat het afvalbedrijf de juiste pasvorm voor u is. Allereerst is het belangrijk om te beslissen wat voor afval die u op uw eigendom hebt en of dit afval woningsafval of commercieel afval zal zijn. De hoeveelheid afval zal ook gaan naar het bepalen van de grootte en het type afvalcontainerverhuur dat u nodig heeft.

 

De meerderheid van de bedrijven biedt u een afvalcontainerverhuur als u ze de juiste informatie geeft over de grootte van afval die u op uw eigendom hebt. Dit omvat meestal informatie met betrekking tot hoeveel afval en recycling er in een container is en of dit afval op een milieuvriendelijke manier kan worden weggegooid. Informatie over waar het afval vandaan kwam, is ook belangrijk en de meeste bedrijven moeten een ontvangstbewijs verstrekken als ze uw afval en recycling in hun systeem accepteren. Het is dan aan u of u wilt dat het afval naar een centrale recyclingfaciliteit of naar een lokaal afvalbedrijf gaat.

 

Als het afval naar een omgeving gaat, bellen bedrijven over het algemeen een dag of twee van tevoren om te zien of uw afval is aangekomen. Als u ervoor kiest om voor deze optie te gaan, houd er rekening mee dat u mogelijk meer per dag in rekening brengt dan wanneer u eenvoudigweg had geregeld om het afval opgehaald en op uw woning wordt afgeleverd. U moet ook vragen of het verhuurbedrijf het afval zal verzamelen en het veilig beschikt.

Sommige bedrijven vinden het niet erg om het afval te verzamelen en het te scheiden, afhankelijk van het type afval.

 

Wat de kosten van het afval betreft, moet u eerst vragen hoeveel het gaat kosten om het afval uit uw eigendom te laten verwijderen. Het is niet nodig om het bedrijf precies te vertellen hoeveel het gaat kosten, omdat ze u een ruwe schatting kunnen geven op basis van uw eigendom en omliggende eigenschappen. Ze zullen om een schriftelijke offerte vragen om u een nauwkeurige figuur te geven. Dit wordt normaal gesproken uitgesplitst in wekelijkse en maandelijkse kosten. Je moet ook in gedachten houden dat als je verzekeringen hebt, zoals de inhoud van de thuisinhoud, je ook kunt in rekening worden gebracht voor een grotere verwijdering en bezorgkosten.

 

Veel van deze verhuurbedrijven bieden een gratis offerte-service op hun website. Als u niet weet welk afvalbedrijf kiezen, moet u online zoeken totdat u ten minste drie opties komt. Je moet altijd gaan voor het bedrijf dat de goedkoopste prijs aanbiedt, omdat ze alle informatie moeten bieden die je nodig hebt om een geïnformeerde beslissing te nemen.

 

Een van de belangrijkste voordelen van het inhuren van een container is dat het u tijdelijke opslag biedt wanneer u niet in staat bent om uw afval in uw eigen huis op te slaan. De meerderheid van deze bedrijven biedt ook incassobediensten zodra het afval is verzameld. Dit is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat uw afval veilig en snel wordt verzameld. Het is echter belangrijk om deze details te controleren voordat u aan de dienst plaatst.

Op deze website meer informatie hier   https://www.afzetbak.nl/afvalcontainer-huren

Winkelverkenner

Breng een bezoek aan de chiropractor Bennekom voor een langdurig traject

Chiropractische zorg begint niet wanneer u het kantoor van de chiropractor betreedt en eindigt wanneer u weggaat. De chiropractoren van Chiropractiebennekom.nl bereiden hun patiënten graag voor op een langdurig traject. Tijdens een persoonlijk en eerste gesprek worden samen met uw behoeften bepaald, uw gezondheidsgeschiedenis willen ze beter leren kennen en een chiropractisch plan op te stellen dat bij u past. Hierdoor bent u altijd zeker van een service op maat. En met persoonlijke klachten is dat wel zo fijn, nietwaar?

 

Gezonde levensstijlveranderingen aanbrengen

Een specialist van deze praktijk rust u uit om gezonde levensstijlveranderingen aan te brengen die een betere algehele gezondheid en welzijn bevorderen. Een chiropractische levensstijl gaat over proactief omgaan met uw gezondheid en het maken van positieve keuzes om gezondheidsproblemen te voorkomen voordat ze zich voordoen. Chiropractoren geven patiënten voorlichting over zaken als dieet, voeding en lichaamsbeweging. Hierdoor kiest u voor een behandeling waar u de rest van uw leven profijt van gaat hebben.

 

Neem contact op met de chiropractor in Bennekom

Als u op zoek bent naar chiropractische zorg in de regio van Bennenkom, neem dan contact op met de chiropractor Bennekom van Chiropractiebennekom.nl. De chiropractoren bieden al vele jaren uitzonderlijke chiropractische zorg in deze regio van Nederland en staan bekend om hun zeer professionele werkwijze. Ook voor uw klachten is er een passend plan op te stellen. Meer weten over wat voor mogelijkheden er zoal zijn? Neem eenvoudig en snel contact op door het formulier op de website in te vullen of bel met een van de specialisten.

Winkelverkenner

Uw collega’s of zakenrelaties krijgen een goede eerste indruk

Door uw partners en klanten een goede eerste indruk te geven, krijgt uw bedrijf een professionele uitstraling. Het houden van een vergadering in een vergaderlocatie Gelderland kan u klanten en nieuwe klanten opleveren, wat leidt tot bedrijfsgroei.

 

Voorzien van wifi voor maximale connectiviteit

De meeste vergaderruimten, zoals de vergaderlocatie Gelderland, zijn voorzien van wifi, waardoor u tijdens de vergadering gebruik kunt maken van smart devices en andere kantoorapparatuur. Niet alleen dat, maar een speciale internetverbinding is veilig en veilig voor e-mails en andere vertrouwelijke communicatie, het delen van gevoelige documenten en meer.

Naast speciale wifi kan een goed uitgeruste, moderne vergaderruimte ook ondersteunende diensten op kantoor omvatten. Stel dat een van uw klanten tijdens de vergadering een belangrijk document moet afdrukken. Met een vergaderruimte heeft u toegang tot een printer om dat snel en efficiënt voor elkaar te krijgen. Andere diensten kunnen catering zijn (denk aan koffie, donuts en meer), projectoren, personeel om te helpen met begroeting, kantoorondersteuning en meer.

 

Vergaderen in een professionele setting bij de vergaderlocatie Gelderland

Wanneer u werkt in een moderne setting zoals een vergaderlocatie Gelderland, verwacht iedereen dat de vergadering op een professionele manier zal verlopen. Iedereen begrijpt dat het tijd is om aan de slag te gaan, ook al is de setting enigszins ontspannen.

Creëer of zoek naar functies die de ruimte bruikbaar maken voor verschillende soorten vergaderingen. Kies voor tafels en stoelen die op verschillende manieren kunnen worden opgesteld (indelingen in U-vorm, theater of klaslokaal), enz. Flexibele vergaderruimten maken gebruik van de ruimte en het meubilair om u de meest optimale vergaderomgeving te bieden.

Hoe vind je een professionele taxi?

Professionele taxi vinden?

Tegenwoordig zijn er veel taxi bedrijven. Soms is het lastig om je juiste te vinden. Door het grote aanbod -vooral van taxi’s op internet- is het lastig om een goede keuze te maken. En hoewel de keuze voor de juiste taxi afhankelijk is van uw situatie en behoeftes, denk bijvoorbeeld aan of u een busje of auto nodig heeft, zijn er zaken waar u op moet letten. Maakt u bijvoorbeeld gebruik van zakelijk of particulier vervoer? En in welke regio of naar welk adres wilt u vervoerd worden.

Taxi voor particulieren

Als u een taxi nodig hebt zijn er een aantal belangrijke dingen waar u op kunt letten:

  • U moet simpel kunnen reserveren
  • U moet verschillende betaalmethodes kunnen gebruiken zoals met pin of creditcard kunnen betalen
  • 24/7  goede bereikbaarheid van het taxibedrijf
  • Punctuele chauffeurs die altijd op tijd zijn
  • Een comfortabel en schone taxi

Ook zoekt u een taxibedrijf dat in de buurt is gevestigd. Bent u bijvoorbeeld in Nijmegen en omstreken? Dan is Top Taxi Nijmegen mogelijk een goede keuze. Zij richten zich op service en comfort voor een voordelige prijs.

Taxi voor zakelijk vervoer

Als u vervoer naar werk nodig heeft, of een gast of klant moet laten ophalen dan bent u op zoek naar zakelijk vervoer. Bij zakelijk taxi vervoer spelen de volgende punten een belangrijke rol:

  • U wilt professionele gekwalificeerde chauffeurs
  • Luxe voertuigen om uw bedrijf te vertegenwoordigen
  • Sprankelend schone auto’s
  • Comfort tijdens de ritten
  • Scherpe tarieven voor lange afstanden
  • Mogelijkheid om op factuur te betalen

Als u regelmatig zakelijke ritten nodig heeft, kan het baten om een taxibedrijf te vinden dat een persoonlijk account voor u maakt of tegen een goedkoper tarief werkt als u een terugkerende klant bent. Klik hier voor een zakelijke taxi.

Vliegveld Taxi

Als u een taxi naar het vliegveld nodig hebt, dan bent u op zoek naar een taxibedrijf dat ervaring heeft en u een betrouwbare en prettige reis kan leveren tegen een scherp tarief. Goede communicatie is belangrijk zodat de planning tijdig vaststaat. Wij raden Top Taxi Nijmegen aan voor taxi naar vliegvelden zoals een taxi naar Schiphol.

Let op taxi reviews

Een belangrijke indicator van een goede taxi maatschappij zijn de reviews. Daarbij is de score en de hoeveelheid reviews van belang. Door ervaringen van anderen met een bepaalde taximaatschappij te lezen krijgt u goed beeld van de kwaliteit. Een voorbeeld is Top Taxi Nijmegen.

https://www.toptaxinijmegen.nl

3D scanner biedt volop mogelijkheden

Handig 3D inmeten met een laser scanner

Vraag je je weleens af of het niet makkelijk kan zijn of gebouwen, installaties, complexe constructies of machines te digitaliseren in 3D? Zodat je met deze 3D scans eenvoudig berekeningen kunt maken voor toekomstige ontwikkelingen? Of het handig in 3D inmeten van een ruimte? Goed nieuws! Bij 3DLS.nl zijn we expert op het gebied van 3D laserscanning. Maak kennis met het ervaren team van 3DLS!

Eigen 3D scan divisie

Met inmiddels meer dan 1mln m2 gedocumenteerd scanmateriaal in de afgelopen 10 jaar behoren wij tot de meest ervaren 3D scan specialisten van Nederland. We gebruiken de meest moderne 3D laserscanners die voorlopen op het gebied van lichtgevoeligheid, snelheid en fotokwaliteit. En dankzij het compacte lichtgewicht is onze 3D scanner overal inzetbaar en zelfs mee te nemen in het vliegtuig. Daarom hebben we óók projecten in het buitenland succesvol afgerond. Onze scannering services zijn inzetbaar voor de volgende industrieën met name interessant:

  • Scheepvaart
  • Architectuur
  • Maakindustrie
  • Procesindustrie
  • Infrastructuur

3D scan geschikt maken voor BIM-software

3D scannen biedt vele voordelen voor ingenieurs van grote bouwprojecten. Een van de meest gebruikte toepassingen is het gebruik van 3D scanning voor het BIM ( of Building Information Modeling ). Vanuit een slimme 3D model in de cloud kan alle informatie verzameld worden op één centraal punt, zodat beslissingen makkelijk genomen kunnen worden op basis van data dat altijd actueel is. Deze manier van cloudbased samenwerken werpt zijn vruchten af, omdat het BIM model de basis wordt van kennis en informatie vanuit alle specialisaties gedurende de bouw én altijd inzichtelijk wordt wat de stand van zaken is.

Gebruik van 3D laserscanning in de bouw

Een industrie waar onze 3D scanner veelvuldig wordt gebruikt is in de bouw sector. Gebouwen, gevels, parkeergarages en bouwplaatsen kun je het snelst scannen met een 3D laserscanner. Dat geldt niet alleen voor de huidige inventarisatie, maar juist ook tijdens de ontwikkeling en bouw. Met onze 3D scanner wordt moeiteloos een 3D foto gemaakt van de omgeving dat vervolgens digitaal wordt opgeslagen en bereikbaar is via onze Faro webshare software die vervolgens óók geschikt is voor CAD gebruik.

Wat zijn de voordelen van 3D-laserscannen bij 3DLS.nl

  • Direct meetgegevens opvraagbaar in de cloud
  • Gegevensuitwisseling met alle projectmanagers en ontwikkelaars
  • Overal inzetbaar, ook bij lange afstanden
  • Zeer nauwkeurige metingen die nacalculatiekosten aanzienlijk kunnen verminderen

Onze Faro 3D scanner

Als jarenlang maken wij gebruik van de compacte en lichtgewicht 3D scanner van Faro. Inmiddels zijn we alweer beland bij de 4e generatie 3D scanner. Dankzij de compacte afmetingen kunnen wij op ieder locatie in de wereld 3D scannen. Dit maakt ons enorm flexibel en prijstechnisch een interessante keuze.

https://www.3dls.nl/

Wat kun je allemaal doen om een goed budget bij te houden in een boekhoudpakket?

Als je geld wil gaan beheren moet je zeker zakelijk gezien je aan regels houden. Niemand houdt van regels. Maar we beseffen allemaal dat als we ons niet aan de verkeersregels zouden houden en niet voor een rood licht zouden stoppen, onze straten een chaos zouden zijn. Als je een succesvol persoonlijk budget wilt hebben, moet je de regels volgen (in dit geval een simpele regel). Een eerste stap die je kunt zetten is kiezen voor een gratis boekhoudprogramma.

Waar moet je op letten als je een budget gaat bijhouden

Veel mensen geloven dat er veel regels zijn om te volgen bij het maken van een persoonlijk budget. Mensen geloven dat je elke dag aan je budget moet werken en elke cent die je uitgeeft in de gaten moet houden, anders werkt je budget niet. De meeste mensen denken dat budgetten veel werk zijn.

  • De meeste mensen geloven ook dat budgetten moeilijk zijn. Ze denken dat je een boekhouder moet zijn om een persoonlijk budget te kunnen maken en onderhouden.
  • Budgetten kunnen veel werk zijn, maar dat hoeft niet, als u de eerste regel van het maken van een persoonlijk budget volgt: Hou het simpel. Ja, zoals veel dingen in het leven is de KISS-regel van toepassing op uw persoonlijke budget.

Maak een overzicht in een goed boekhoudprogramma

Probeer niet een ingewikkelde reeks gekoppelde spreadsheets met mooie grafieken en tabellen te maken. Probeer niet de meest ingewikkelde persoonlijke budgetteringssoftware onder de knie te krijgen. Geloof niet dat u naar school moet gaan en een studie boekhouding en boekhouding moet volgen om uw budget voor u te laten werken. Houd het eenvoudig.

  • Begin met een leeg stuk papier, of een blanco spreadsheet, en maak een lijst van waar je elke maand geld aan uitgeeft. Dat klopt, je maakt geen budget; je maakt een lijstje – hoe makkelijk is dat?
  • De meeste mensen kunnen niet eens een lijstje maken van wat ze elke maand uitgeven, omdat ze geen idee hebben waar ze hun geld aan uitgeven. Geen probleem. Hou het simpel. Pak een potlood en een stuk papier, en draag ze overal mee naartoe. Als je geld uitgeeft, schrijf het dan op. Aan het einde van een normale week heb je een goed idee waar je je geld aan uitgeeft.

Het is mogelijk om je maandelijkse budget te beheren

U kunt dan de waarde van uw weekbriefjes meenemen en een maandelijks budget maken. Maar, om je budget nog eenvoudiger te maken, doe je een apart budget voor elke looncheque, of maak je een aparte kolom op je spreadsheet voor elke looncheque. Dat betekent dat als je elke week betaald wordt, je een kolom voor elke week hebt.

 

https://boekhoudpakket-vergelijken.nl

Waar moet je op letten als de dood ergens in het buitenland is gebeurd?

Als de dood ver weg plaatsvond van waar de begrafenis zal plaatsvinden, moet u met een begrafenisondernemer werken op de plaats waar de persoon stierf en bij de begrafenisondernemer op de plaats van bestemming om transportarrangementen te regelen. Kijk ook goed de polisvoorwaarden na als je een goedkope begrafenisverzekering hebt afgesloten.

Als u een crematie plant gevolgd door een herdenking op een later tijdstip, kan het lijk worden gecremeerd in de stad waar de persoon stierf en de gecremeerde overblijfselen naar u kunnen worden verzonden. Als u een crematie plant die na een begrafenisdienst zal plaatsvinden, moet u met uitvaartcentra samenwerken om het vervoer van het lichaam te coördineren als dit is meegenomen in de begrafenisverzekering dekkingen.

1. Maak begraafplaatsen

Als u een begrafenis plant, moet u beslissen waar de begrafenis zal plaatsvinden. Als de overleden persoon geen begraafplaatsen heeft gemaakt (dwz een perceel vooraf gekocht heeft), moet je een begraafplaats of een ruimte in een mausoleum kopen.

Het rouwcentrum waar je mee werkt, is waarschijnlijk verbonden met een of meer begraafplaatsen en ze kunnen je helpen om ruimte in één te vinden. Als u lid bent van een kerk, synagoge of andere religieuze groep, kunnen ze zijn aangesloten bij een begraafplaats en kunnen ze u helpen om contact te maken met het personeel daar, of om de verkoop van een perceel rechtstreeks te vergemakkelijken.

2. Maak begrafenisarrangementen

Dit is waar de daadwerkelijke planning een factor is, voor de begrafenis en omringende gebeurtenissen voor of na de dienst.

Kies het type service dat u heeft

Nadat je besloten hebt hoe je door het lichaam gaat, moet je beslissen of je een ceremonie wilt houden rond de interment-in het algemeen ofwel een begrafenis (voor de begrafenis of crematie), een graven-service (op de interment) of herdenking (na de begrafenis of crematie).

Bepaal of u een pre- of postservice-evenement zult hebben

Pre-begrafenisevenementen omvatten over het algemeen een bezichtiging, wake of bezoek. Post-begrafenis evenementen omvatten over het algemeen recepties of bijeenkomsten. Als je religieuze tradities volgt, kunnen deze helpen deze gebeurtenissen te dicteren. Als u van plan bent om omliggende evenementen te hebben, moet u kiezen waar en wanneer ze zullen plaatsvinden.

Kies hoe het lichaam moet worden voorbereid (dat wil zeggen open kist)

De meeste uitvaartcentra zullen vereisen dat een lichaam wordt gebalsemd (een methode om het lichaam in goede staat te houden) als er tijdens de begrafenis een bezichtiging voor de begrafenis of een open kist zal plaatsvinden.

Sommige culturen en religies zijn van mening dat het kunnen afsluiten van de overleden persoon een gevoel van afsluiting biedt, terwijl andere balseming belemmeren en daarom open-kist-ceremonieën effectief verbieden.

In sommige gevallen, afhankelijk van de doodsoorzaak, kunnen de kosten en uitdagingen van het voorbereiden van het lichaam te groot zijn. Sommige rouwcentra zijn gespecialiseerd in cosmetische restauraties, maar anderen hebben misschien niet de middelen om het lichaam voldoende voor te bereiden om te bekijken.

Je moet ook beslissen welke kleding je wilt dat de persoon die stierf wordt begraven of gecremeerd, samen met andere spullen die je met de persoon begraven wilt hebben.

Als het lichaam wordt gecremeerd, moet u er rekening mee houden dat voorwerpen die u wilt bewaren als aandenken, zoals sieraden of kleding, vóór het cremeren uit het lichaam moeten worden verwijderd.

https://uitvaartpolis-online.com/begrafenisverzekering/
Winkelverkenner

Boekhouden

Boekhouden

Iedereen kent de term boekhouden wel, maar wat het precies inhoud is soms nog onbekend. Kort uitgelegd is het het administratief bijhouden van een persoon of bedrijf zijn financiën. In deze tekst gaan we verder bekijken wat boekhouden precies inhoudt en wanneer iemand zichzelf een boekhouder mag noemen.

Boekhouding
Zoals net al aangegeven is, is boekhouden het vastleggen van financiële feiten wat betreft een persoon of een bedrijf. Ook kan dit zijn voor een overheidsinstelling. Het hoofddoel van boekhouden is het bijhouden van de in- of uitgaven van de cliënt. Op deze manier ligt dit vast en kunnen er dus geen onduidelijkheden over ontstaan. Dit kan dus op particulier gebied al wanneer je jouw eigen administratie bijhoudt. Wanneer het een bedrijf betreft is dit vaak een professioneel bedrijf die de boekhouding voor het bedrijf verzorgt. Er is in Nederland zelfs een boekhoudplicht. Dit staat in de grondwet omschreven. Deze wet verplicht bedrijven om financiële administratie bij te houden van het bedrijf.

Doelen van boekhouden
Boekhouden kan verschillende doelen hebben:
1. Het overzicht krijgen en behouden in de financiële gegevens.
2. Het overzicht krijgen van de winst en het verlies van het bedrijf of de persoon.
3. Het verantwoording afleggen van de financiële administratie zoals dus verplicht is in de Nederlandse wet.

Bij het maken van de boekhouding wordt dit in een groot bestand gestopt. Dit heet het grootboek. In het grootboek staat dus alle financiële administratie opgeslagen. Door het maken van dit grootboek is alle financiële administratie op een plaats en overzichtelijk. Door het grootboek te maken krijg je ook uiteindelijk de jaarcijfers die je dus weer kan overleggen. De jaarstukken bestaan uit:

1. De jaarrekening: de balans die er uit komt na alle winst en kosten te berekenen.
2. Het jaarverslag: de uitleg van de jaarrekening en schriftelijke uitleg over de verwachtingen van het aankomende jaar.

Boekhouding verplicht
In de Nederlandse wet is dus opgenomen dat het boekhouden voor een bedrijf in Nederland verplicht is. Dit is opgenomen in burgerlijk wetboek 3 artikel 15i lid 1. Hierin staat in moeilijke woorden omschreven dat het verplicht is. In een normale Nederlandse vertaling staat er: Elke persoon die een bedrijf voert of een zelfstandig bedrijf bezit is verplicht om boekhouding bij te houden die hoort bij zijn of haar beroep. Dit moet overlegt worden wanneer hier om gevraagd wordt.

Tot slot
Boekhouding is dus niets meer dan het bijhouden van de financiële informatie voor een persoon of een bedrijf. Dit is zodat er bijgehouden kan worden wat de winst of het verlies is en wat de verwachting is voor het aankomende jaar.

Website bezoeken