Sterke marketingleiders, outdoor- en mobiele advertenties samen, en social media-strategie

Hoe u de beste marketeer voor het opstarten van technologie wordt

In de afgelopen tien jaar heb ik in Silicon Valley veel getalenteerde marketingleiders en leidinggevenden ontmoet die helaas niet lang hebben kunnen overleven. Daarbij heb ik ook leidinggevenden ontmoet die op het eerste gezicht hetzelfde vaardigheidsniveau leken te hebben, maar uiteindelijk grote successen boekten. En ik zou graag willen delen welke eigenschappen deze marketingleiders in staat hebben gesteld succesvol te worden in hun bedrijf.

Alliantie-vorming

Marketingleiders bouwen altijd nieuwe teams. Door gemeenschappelijke doelen te vinden met deze collega’s, vinden leiders steun voor hun initiatieven, die de sleutel tot succes zijn. Veeleisende leiders testen altijd de emotionele toestand van het team. Het is belangrijk voor hen om te weten dat aan ieders individuele behoeften wordt voldaan en dat ze bereid zijn om samen naar hetzelfde doel te gaan.

Aan wiens kant

Het is beter onpartijdig te zijn dan partij te kiezen. Het nut van de marketingfunctie wordt vaak in twijfel getrokken en het is belangrijk voor een leider om het vertrouwen van collega’s te winnen en te behouden. Grote leiders staan ​​open voor ideeën van alle leden van het team, maar zetten zich niet in voor slechts één idee. Door ideeën analytisch te benaderen, winnen ze vertrouwen.

Emotioneel vertrouwen

Tech-startups zijn bijzonder chaotisch van aard, en geweldige marketingleiders gedijen in chaos. Hun emotionele onzekerheid en angst veroorzaakt door onvoorspelbaarheid kunnen hen ervan weerhouden hun best te doen. Sterke leiders begrijpen dat ze niet alles kunnen beheersen en natuurlijk de toekomst niet kunnen voorspellen.

Geweldige visie in eenvoudige bewoordingen

Geweldige leiders gebruiken eenvoudige maar overtuigende woorden om hun visie over te brengen, zodat iedereen weet waarom en hoe ze nodig zijn om geweldige resultaten te behalen. Ze leggen aan hun collega’s uit waarom hun deelname cruciaal is voor het succes van het project en waarom hun expertise nodig is.

Duidelijke verwijzing naar cijfers

Er zijn nummers gemaakt voor serieuze leiders. Deze leiders kennen altijd de onderliggende economie van hun bedrijf, evenals de key performance indicators van een programma of project (KPI), dus als iemand een specifieke vraag stelt, beantwoorden ze die meteen.

Combinatie van buitenreclame en mobiele advertenties

Als consumenten hebben we dagelijks contact met tientallen mediakanalen. Tv, radio, social media, buitenreclame en mobiel adverteren geven samen inzicht in merken en welke producten we willen. Het is een wirwar van prikkels die tot één eindresultaat leidt. Dit is het moment om opnieuw na te denken over hoe campagnes worden gepland en een enkel advertentieplan te maken. Met een holistische mentaliteit en een mix van buitenreclame en mobiele advertenties kunnen bureaus merken helpen zich te concentreren op KPI’s en hun mediamix te optimaliseren voor uitstekende resultaten.

De verbinding van deze twee kanalen vergroot de individuele impact. Het menselijk brein heeft ongeveer 400 milliseconden nodig om mobiele advertenties te verwerken, wat betekent dat advertenties geweldig en nauwkeurig moeten zijn. Buitenreclame legt de basis voor het opbouwen van naamsbekendheid en het verbeteren van de prestaties van mobiele advertenties. Om buitenreclame en mobiele advertenties te combineren, moet u één campagne maken.

Om de twee kanalen met succes samen te voegen, moeten bureaus overwegen om echt multi-channel adverteren een kernelement van hun mediastrategie te maken. Door buiten- en mobiele advertenties te combineren, kunt u merken in staat stellen meer klanten naar winkels te trekken en tegelijkertijd hun advertentie-uitgaven te maximaliseren.

Tips voor het bepalen van uw social media-strategie

Het nieuwe decennium is verrassend snel van start gegaan en voor veel merken is deze periode een vuurdoop geweest. Van COVID-19 tot de nieuwe Black Lives Matter-beweging, merken van elke omvang worden gedwongen om hun geplande campagnes te heroverwegen. Hier zijn drie basisstappen voor het aanpassen van uw socialemediastrategie.

1) Beoordeel bestaande campagnes en inhoud

De meeste merken hebben hard gewerkt aan contentplannen voor 2020, dus het is logisch om eerst alle geplande campagnes in de komende weken te heroverwegen voordat je nieuwe maakt. Het is absoluut noodzakelijk dat teams zichzelf in de schoenen van hun publiek plaatsen. Hoe wordt de advertentiecampagne op zo’n moment gepromoot? Past de campagnegrap bij het huidige klimaat? Wat hebben consumenten op zo’n moment nodig?

2) Pas strategieën aan uw publiek aan

In deze turbulente tijden is monitoring van sociale media essentieel om teams te helpen het klantensentiment te meten en prioriteiten voor het publiek te stellen. Merken die zich niet kunnen aanpassen aan een veranderende markt, zullen waarschijnlijk geen contact houden met hun klanten, van wie velen in crisis verkeren. Bovendien is dit het perfecte moment voor merken om positieve online gesprekken met hun publiek te voeren.

3) Balans tussen zakelijke routine en gevoeligheid

Merken moeten zich tegenwoordig realiseren dat ze budgetconsumenten bereiken zonder te proberen te profiteren van de huidige crisis. Daarom moeten merken zich vooral richten op de menselijke factor.

Marketing- en toeleveringsketens moeten op elkaar worden afgestemd

Procter & Gamble, een producent van consumptiegoederen, zorgt ervoor dat zijn marketeers en supply chain-experts nauwer worden verbonden om te voldoen aan de groeiende vraag naar e-commerceplatforms. Het koopproces begint noodzakelijkerwijs met de verleiding van de koper om een ​​e-commercesite of -toepassing te bezoeken en gaat door totdat het product bij de voordeur van de consument wordt afgeleverd.

Omdat we de toeleveringsketen blijven gebruiken als een primaire motor voor groei, moeten we ervoor zorgen dat de marketing- en toeleveringsketenteams samenwerken. Mocht een product niet op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar zijn om bij de consument te worden bezorgd, dan hebben wij zeker gefaald.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/
Winkelverkenner

Veel gemaakte fouten bij het opstarten van een webshop

Veel gemaakte fouten bij het opstarten van een webshop

Het opstarten van een webshop om jouw product te verkopen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Iedereen wil het zelf proberen maar faalt meestal bij de opstart van de webshop. Anderen besteden de webshop uit aan externen maar vergeten dat het kostenplaatje heel wat hoger is dan aanvankelijk gedacht. Hou er rekening mee dat een goede webshop heel wat geduld en aandacht vergt om deze op te maken en vooral om je klanten binnen te halen. Deze fouten, die iedereen maakt, kan je beter vermijden als je je webshop succesvol wenst te maken.

Veel gemaakte fouten:

Geen geduld en geen budget om iets uit te besteden:

Hoewel het relatief snel moet gaan bij het openen van jouw webshop, dien je eerst na te gaan wie je doelgroep is en een plan van aanpak uit te schrijven. In dit plan van aanpak voorzie je best een marktonderzoek. Voorzie ook een bepaald budget om je webwinkel optimaal te maken of delen ervan uit te besteden aan bepaalde firma’s.

Marktonderzoek:

Een eerste stap in het opstarten van een webshop is nagaan wat klanten willen.

– Bepalen van je doelgroep klanten

– Bepalen van je aanbod (niet te veel en niet te weinig met andere woorden juist genoeg keuze aanbieden)

– Bekijk vergelijkbare sites en bekijk hun ranking

Geen geschikte software

Zoek de meest geschikte software die er bestaat om je webwinkel uit te bouwen. Als je dit helemaal zelf wenst te doen, vergelijk dan ook de sites die de software aanbieden. Kijk vooral naar de klantenreviews en de commentaren die je makkelijk kan vinden op het internet. Wens je helemaal een op maat gemaakte site, voorzie dan voldoende budget en vergelijk ook de verschillende firma’s die voor jou een website kunnen opstellen helemaal naar jouw smaak.

Tip 1: Vergeet de intellectuele eigendom niet

Bij uitbesteding voor het opmaken van je werkshop, check zeker dat je NIET de intellectuele eigendom in handen van de maker geeft. Laat dit vastleggen in een overeenkomst dat de intellectuele eigendom bij jou is.

Te weinig promotie of marketing

Klanten komen niet vanzelf naar je webshop. Een goede marketingstrategie helpt je om je website te promoten. Het gebruik van advertenties op andere sites helpt om mensen naar je winkel te lokken.

Tip 2: Vrienden en familie zijn geen klanten

Vergeet het idee dat al je vrienden en familie automatisch klant zullen worden. Er zullen een aantal enkelingen wel een aankoop doen maar je mag ervan uit gaan dat je op deze niet echt kan rekenen voor een goed draaiende workshop.

Vraag feedback

Feedback is heel belangrijk als je een goedlopende webwinkel wenst houden. Spoor klanten aan om tijdig feedback te geven en plaats deze dan op je website.

Handel tijdig de bestellingen:

Het doel van je webshop is dat de klanten iets bestellen en het binnen de gewenste levertijd ontvangen. Hier kruipt ook heel wat tijd en vraagt veel geduld, soms ook personeel. Als je winkel heel goed begint te draaien, is het goedkoper om de logistieke kant uit te besteden. Het kost je minder tijd, op lange termijn minder geld en je kan je beter focussen op hetgeen echt belangrijk is zoals tijdig je assortiment vernieuwen, klantenbinding en het aantrekkelijk maken van je producten.

Hulp nodig voor de logistiek?

Surlogic kan je helpen met elk probleem dat je tegenkomt bij opmaak van je website. Zij zijn reeds jarenlang gespecialiseerd in E-fulfilment voor E-commerce van webshops.. Zoals iedere klant uniek is, is ook elke webshop een uniek gegeven. Voor elk probleem die je ondervindt, bestaat er een oplossing op maat.

https://surlogic.nl/nl/
Winkelverkenner

Kies vandaag nog voor Doelbewust: dé SEO specialist

Wilt u meer bezoekers aantrekken voor op uw website, kies dan vandaag nog voor Doelbewust: dé SEO specialist! Met meer dan 15 jaar ervaring in online marketing, webshops en websites ondersteunen wij u al te graag verder naar een werkend resultaat. Doelbewust helpt u op weg naar een online groei door middel van onze kennis in online marketing.

Al vele jaren kloppen vele gedreven ondernemers bij ons aan om online steeds verder te groeien. Het kan soms best een karwei zijn om bezoekers te krijgen voor op uw website of webshop. Wij van Doelbewust snappen dat al te goed. Met passie assisteren wij deze ambitieuze ondernemers om het net even wat verder te schoppen.
Zo hebben wij diverse kernwaarden waar u gegarandeerd op kunt rekenen, namelijk vriendschappelijk, innovatie, eerlijkheid, plezier en vooral ambitieus.

Social Advertising

Tegenwoordig is social media het ultieme systeem om meer betrokken te raken met uw klanten of potentiële klanten. Een interessant feitje: Facebook heeft wel liefst meer dan 1,18 miljard(!) actieve dagelijkse gebruikers. Dan heb je nog Twitter waarop 2,2 miljoen Nederlanders actief zijn. Het bereiken van deze potentiële klanten is waar je naar moet streven. Doelbewust ondersteunt u graag hierbij.

Waarom kiezen voor Social Advertising?
– Makkelijk vindbaar door bijvoorbeeld het gebruik van hashtags
– Het is een vrij flexibel marketing instrument
– U kunt uw creativiteit hierin kwijt door bijvoorbeeld unieke campagnes
– Vrij snelle en directe interactie met uw (potentiële) klant. 

Doelbewust is de SEO specialist en helpt bij zoekmachine optimalisatie

Een SEO specialist is natuurlijk niet weg te denken bij zoekmachine optimalisatie. Er zijn vele concurrenten die met elkaar strijden om bovenaan in Google te staan. Begrijpelijk wel, want dit trekt uiteindelijk de meeste bezoekers. Onze SEO specialisten assisteren u waar nodig om tóch ondanks de vele concurrentie hier boven uit te steken.

Waarom kiezen voor zoekmachine optimalisatie?

– U komt boven uw concurrenten te staan
– Makkelijk vindbaar door middel van de essentiële zoektermen
– Meer zogenaamde ‘’clicks’’ ten opzichte van de links op Google Ads.

SEO specialist vindt u bij Doelbewust

Wacht niet langer met zoeken: een échte SEO specialist vindt u bij Doelbewust. Zo zijn wij innovatief, vriendelijk, ambitieus, plezierig en vooral eerlijk tegenover onze klanten. Doelbewust schakelt snel en helpt u naar een eindresultaat waar iedereen blij van wordt. Voor meer informatie kunt u kijken op de website of bellen naar 0318 – 240 240.