Winkelverkenner

Veel gemaakte fouten bij het opstarten van een webshop

Veel gemaakte fouten bij het opstarten van een webshop

Het opstarten van een webshop om jouw product te verkopen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Iedereen wil het zelf proberen maar faalt meestal bij de opstart van de webshop. Anderen besteden de webshop uit aan externen maar vergeten dat het kostenplaatje heel wat hoger is dan aanvankelijk gedacht. Hou er rekening mee dat een goede webshop heel wat geduld en aandacht vergt om deze op te maken en vooral om je klanten binnen te halen. Deze fouten, die iedereen maakt, kan je beter vermijden als je je webshop succesvol wenst te maken.

Veel gemaakte fouten:

Geen geduld en geen budget om iets uit te besteden:

Hoewel het relatief snel moet gaan bij het openen van jouw webshop, dien je eerst na te gaan wie je doelgroep is en een plan van aanpak uit te schrijven. In dit plan van aanpak voorzie je best een marktonderzoek. Voorzie ook een bepaald budget om je webwinkel optimaal te maken of delen ervan uit te besteden aan bepaalde firma’s.

Marktonderzoek:

Een eerste stap in het opstarten van een webshop is nagaan wat klanten willen.

– Bepalen van je doelgroep klanten

– Bepalen van je aanbod (niet te veel en niet te weinig met andere woorden juist genoeg keuze aanbieden)

– Bekijk vergelijkbare sites en bekijk hun ranking

Geen geschikte software

Zoek de meest geschikte software die er bestaat om je webwinkel uit te bouwen. Als je dit helemaal zelf wenst te doen, vergelijk dan ook de sites die de software aanbieden. Kijk vooral naar de klantenreviews en de commentaren die je makkelijk kan vinden op het internet. Wens je helemaal een op maat gemaakte site, voorzie dan voldoende budget en vergelijk ook de verschillende firma’s die voor jou een website kunnen opstellen helemaal naar jouw smaak.

Tip 1: Vergeet de intellectuele eigendom niet

Bij uitbesteding voor het opmaken van je werkshop, check zeker dat je NIET de intellectuele eigendom in handen van de maker geeft. Laat dit vastleggen in een overeenkomst dat de intellectuele eigendom bij jou is.

Te weinig promotie of marketing

Klanten komen niet vanzelf naar je webshop. Een goede marketingstrategie helpt je om je website te promoten. Het gebruik van advertenties op andere sites helpt om mensen naar je winkel te lokken.

Tip 2: Vrienden en familie zijn geen klanten

Vergeet het idee dat al je vrienden en familie automatisch klant zullen worden. Er zullen een aantal enkelingen wel een aankoop doen maar je mag ervan uit gaan dat je op deze niet echt kan rekenen voor een goed draaiende workshop.

Vraag feedback

Feedback is heel belangrijk als je een goedlopende webwinkel wenst houden. Spoor klanten aan om tijdig feedback te geven en plaats deze dan op je website.

Handel tijdig de bestellingen:

Het doel van je webshop is dat de klanten iets bestellen en het binnen de gewenste levertijd ontvangen. Hier kruipt ook heel wat tijd en vraagt veel geduld, soms ook personeel. Als je winkel heel goed begint te draaien, is het goedkoper om de logistieke kant uit te besteden. Het kost je minder tijd, op lange termijn minder geld en je kan je beter focussen op hetgeen echt belangrijk is zoals tijdig je assortiment vernieuwen, klantenbinding en het aantrekkelijk maken van je producten.

Hulp nodig voor de logistiek?

Surlogic kan je helpen met elk probleem dat je tegenkomt bij opmaak van je website. Zij zijn reeds jarenlang gespecialiseerd in E-fulfilment voor E-commerce van webshops.. Zoals iedere klant uniek is, is ook elke webshop een uniek gegeven. Voor elk probleem die je ondervindt, bestaat er een oplossing op maat.

https://surlogic.nl/nl/
Winkelverkenner

Kies vandaag nog voor Doelbewust: dé SEO specialist

Wilt u meer bezoekers aantrekken voor op uw website, kies dan vandaag nog voor Doelbewust: dé SEO specialist! Met meer dan 15 jaar ervaring in online marketing, webshops en websites ondersteunen wij u al te graag verder naar een werkend resultaat. Doelbewust helpt u op weg naar een online groei door middel van onze kennis in online marketing.

Al vele jaren kloppen vele gedreven ondernemers bij ons aan om online steeds verder te groeien. Het kan soms best een karwei zijn om bezoekers te krijgen voor op uw website of webshop. Wij van Doelbewust snappen dat al te goed. Met passie assisteren wij deze ambitieuze ondernemers om het net even wat verder te schoppen.
Zo hebben wij diverse kernwaarden waar u gegarandeerd op kunt rekenen, namelijk vriendschappelijk, innovatie, eerlijkheid, plezier en vooral ambitieus.

Social Advertising

Tegenwoordig is social media het ultieme systeem om meer betrokken te raken met uw klanten of potentiële klanten. Een interessant feitje: Facebook heeft wel liefst meer dan 1,18 miljard(!) actieve dagelijkse gebruikers. Dan heb je nog Twitter waarop 2,2 miljoen Nederlanders actief zijn. Het bereiken van deze potentiële klanten is waar je naar moet streven. Doelbewust ondersteunt u graag hierbij.

Waarom kiezen voor Social Advertising?
– Makkelijk vindbaar door bijvoorbeeld het gebruik van hashtags
– Het is een vrij flexibel marketing instrument
– U kunt uw creativiteit hierin kwijt door bijvoorbeeld unieke campagnes
– Vrij snelle en directe interactie met uw (potentiële) klant. 

Doelbewust is de SEO specialist en helpt bij zoekmachine optimalisatie

Een SEO specialist is natuurlijk niet weg te denken bij zoekmachine optimalisatie. Er zijn vele concurrenten die met elkaar strijden om bovenaan in Google te staan. Begrijpelijk wel, want dit trekt uiteindelijk de meeste bezoekers. Onze SEO specialisten assisteren u waar nodig om tóch ondanks de vele concurrentie hier boven uit te steken.

Waarom kiezen voor zoekmachine optimalisatie?

– U komt boven uw concurrenten te staan
– Makkelijk vindbaar door middel van de essentiële zoektermen
– Meer zogenaamde ‘’clicks’’ ten opzichte van de links op Google Ads.

SEO specialist vindt u bij Doelbewust

Wacht niet langer met zoeken: een échte SEO specialist vindt u bij Doelbewust. Zo zijn wij innovatief, vriendelijk, ambitieus, plezierig en vooral eerlijk tegenover onze klanten. Doelbewust schakelt snel en helpt u naar een eindresultaat waar iedereen blij van wordt. Voor meer informatie kunt u kijken op de website of bellen naar 0318 – 240 240.