Winkelverkenner
Image default
Zakelijke dienstverlening

ISO 9001 Cursus: Kwaliteitsmanagement Begrijpen en Implementeren

De ISO 9001 cursus wordt aangeboden aan professionals die kennis over de ISO 9001 norm nodig hebben. Deze norm gaat over kwaliteitsmanagement. Dit gaat over het plannen, beheersen en verbeteren van de kwaliteit van producten, diensten en processen binnen een organisatie. Deze cursus biedt de deelnemers een diepgaand begrip van de ISO 9001 norm en leert ze hoe ze dit kunnen implementeren binnen hun organisatie. Het doel is om de kwaliteit te verbeteren, de klanttevredenheid te verhogen en te voldoen aan kwaliteitsstandaarden. De cursus is perfect voor professionals die streven naar kwaliteitsverbetering binnen hun organisatie!

ISO 9001 cursus volgen

Tijdens deze ISO 9001 cursus krijg je alles te weten over de internationaal erkende kwaliteitsmanagement norm. Het doel van kwaliteitsmanagement is om ervoor te zorgen dat de producten en diensten voldoen aan de verwachtingen van niet alleen de klanten, maar ook van de vereiste normen. Kwaliteitsmanagement omvat allerlei soorten taken, zoals het uitvoeren van kwaliteitscontroles, kwaliteitsborging, continue verbetering en het naleven van normen en voorschriften. Dit is een essentieel proces om je concurrentiepositie te bewaren, het leveren van de beste producten, diensten en processen en een belangrijk onderdeel: het opbouwen van vertrouwen bij klanten. Al deze informatie wordt uitgebreid toegelicht tijdens de cursus waarin je leert hoe je dit kan toepassen binnen de organisatie. Welke organisatie dit is verschilt, het kan een klein bedrijf zijn, maar ook een grote onderneming met meerdere vestigingen. Iedere klant wil het beste van het beste, daarom is het ook niet meer dan logisch dat een bedrijf hier zijn best voor doet. Van de productiesector tot de dienstverlening, een ISO 9001 cursus heeft voor elke sector wat positiefs te brengen! Zeker omdat je na het behalen van de cursus een certificaat mee naar huis neemt.

De normen

Als je de ISO 9001 cursus volgt zal je te maken krijgen met de normen. Als je een kwaliteitsmanagementsysteem wilt implementeren heb je te maken met wat specifieke eisen. Hier zijn een aantal eisen.

  • Verantwoordelijkheden: Iedereen moet betrokken zijn bij het implementeren. Niet alleen de medewerkers, maar ook het hoogste management binnen de organisatie moet actief meewerken aan het opzetten en onderhouden van het kwaliteitsmanagementsysteem. Zij hebben uiteindelijk de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat alles goed verloopt. 

  • Risicobeheer: Het kan voorkomen dat er een risico ontstaat. Medewerkers moeten hiervan op de hoogte zijn, en weten wat ze eraan kunnen doen om de risico’s te minimaliseren en te beheersen. 

  • Klantgerichtheid: Door het volgen van deze normen wordt de aandacht gelegd op het begrijpen van de behoeften en verwachtingen van de klanten. Zodra je dit duidelijk hebt, kan je aan de slag om de klanttevredenheid te vergroten.