Logo’s en meer

Wat vertellen de tinten van een bedrijf logo?

Kleur is een important divisie voor de herkenbaarheid van je artikel. Kleur doet iets met mensen. Een goed gekozen kleur kan er dan ook door ervoor zorgen dat jouw merk extra opvalt! Om ervoor te zorgen dat mensen je bedrijf logo herinneren, vermag je hem het beste zo simpel voorstelbaar houden. Hierdoor ben je makkelijk tekenend, goed te onthouden en het effectiefst in het vertalen van de boodschap. Kleur speelt hierin een belangrijke rol.

Waarom een beeldmerk?

Ten product of wat door corps dan ook is het vaak wenselijk dat de omgeving weet dat je bestaat. In het geval van een concern wil je bekend zijn zodat een klant als hij een merk wil aanschaffen aan jou zal overdenken en het bij jou koopt. Slechts om een bedrijf te weten of onthouden heb je in ieder geval een naam benodigd. En ten je er ook nog een foto bij hebt, wordt het nog een stuk gemakkelijker. Vergelijk het met een persoon. Die kun je pas weten op het moment dat je diens naam weet. Als je bovendien zijn of haar gezicht kent, zul je de persoon nog beter memoriseren. Kortom: naam en bedrijf logo is eigenlijk de naam en het gezicht van een product.

Sommige is een embleem?

Een beeldmerk is een logo van een vennootschap of bedrijf dat wordt ingezet voor de herkenbaarheid van het bedrijf in communicatie-uitingen. Een bedrijf logo vermag een puur grafisch symbool zijn, of bestaan uit formulering die op een typerende manier is opgemaakt, of een bundeling hiervan.

Veranderingsproces van bedrijfslogo ontwerp

Als u een lumineuze lijn voor wilt voeren is de voorliefde van de letter en de vorm dringend nodig. Het moet passen bij het karakter van het bedrijf, oftewel de huisstijl. Zodra een prent wordt toegevoegd in een logo, spreken we over een beeldmerk. Een embleem geeft het karakter van een onderneming weer in de vorm van een illustratie of symbool. In de meeste gevallen wordt er gebruik geschapen van een woordmerk in vermenging met een logo.

De grote hamvraag hierbij luidt: “Hoe bereik ik op de juiste manier mijn doelgroep?” en hoe vermag ik een logo laten ontwerpen een aantal hierop aansluit?

Het is nochtans dringend nodig dat de eerste indruk goed is. Een eerste indruk kunt u namelijk slechts één keer maken. Bovendien is wetenschappelijk vast dat een negatieve indruk lastig te veranderen is. Ons brein houdt niet van deze variatie. U moet dus heel goed overpeinzen op welke manier u (potentiële) klanten positief wilt benaderen en sommige u daarbij uit wil stralen.

Een beeldmerk is vaak één van de eerste verschijningsvormen die een (potentiële) klant van uw project ziet. Het is zeer important door bij de eerste indruk. Onbewust maakt mensen in een paar seconden een positief of negatief illustratie. Op basis van de eerste indruk beslissen ze of ze met een desbetreffende onderneming voor willen gaan.

Goedkope logo’s

Website bezoeken