Ga je een webshop starten, of ben je recent een webshop begonnen? Dan komt er veel op je af. Er is veel te doen en te regelen. Toch vergeten veel mensen een aantal belangrijke zaken die écht het verschil maken in wel of niet succes behalen met een webshop. Gelukkig hoef jij het wiel niet opnieuw uit te vinden, want in dit artikel lees je de beste tips voor succes met je webshop. Lees dus snel verder!
#1 Zorg voor een optimale gebruikerservaring op je website
Een goede ervaring op je website is enorm belangrijk. Denk maar eens na: als een webshop langzaam laadt, of als je bepaalde knoppen en producten lastig kunt vinden, wat doe je dan? Juist, je gaat ergens anders op zoek naar een vergelijkbaar product. Werk daarom actief aan de gebruikerservaring op je website. Daarbij kun je gebruik maken van tools als Google Analytics of Piwik PRO, of advies van UX-specialisten.
#2 Werk aan je branding
Met de juiste branding maak je van jouw webshop echt een merk. Je straalt betrouwbaarheid uit en bent herkenbaar voor je doelgroep. Versterk je merk en creëer zo een voorkeurspositie onder jouw potentiële klanten. Die kiezen immers liever voor een betrouwbaar merk dan een willekeurige anonieme webshop.
#3 Houd grip op je verzending
Het inpakken en verzenden van je producten is een tijdrovend proces. Optimaliseer dit door gebruik te maken van zakelijke koeriersdiensten voor pakketten. Op deze manier wordt het mogelijk veel verzendlabels tegelijk te printen, je pakketten in één keer af te leveren bij de koeriersdienst of bij jou op locatie te laten ophalen. Ook krijg je met de diensten van zakelijke partijen zoals Sendy toegang tot handige tools. Denk bijvoorbeeld aan een overzicht van je lopende verzendingen, retouren en betalingen. Zo houd je grip op je verzending en blijft de service naar je klanten ook op piekmomenten van het hoogste niveau.
#4 Verzamel reviews
Zorg ervoor dat je van meet af aan reviews verzamelt van mensen die je producten aanschaffen. Deze reviews onderschrijven niet alleen je betrouwbaarheid, maar kun je ook inzetten in je marketingboodschappen Heb je nog geen producten verkocht? Onderzoek dan eens of je jouw producten gratis kunt versturen naar een doelgroep of influencer in ruil voor een review. Positieve reviews zijn echt cruciaal voor de groei van jouw webshop, dus begin hier zo vroeg mogelijk mee.
|