Het uitvoeren van custom content

Custom content kan er voor zorgen dat jij de aandacht van je klanten behoudt, nadat jij de klanten aan je hebt gebonden. Dit kan gedaan worden door op het juiste moment relevante informatie te delen met je klanten. Met custom content kan je je online zichtbaarheid verbeteren en daarnaast biedt het ook nog eens twee grote voordelen namelijk: het vergroot de winstgevendheid en het vergroot de betrokkenheid. Hoe je custom content kan toepassen binnen je bedrijf zal hier worden uitgelegd.

Voordat je begint met custom content zal je eerst doelen moeten opstellen door na te gaan wat je wilt gaan uitstralen en in hoeverre de huidige doelen daarop aansluiten en natuurlijk welke content daarvoor nodig is. Wanneer je de strategie hebt bepaald zal je onderzoek moeten doen naar je bestaande publiek. Verzamel informatie over hun, zodat je hun goed kent en weet hoe je hun moet gaan benaderen. Na het verzamelen van informatie is het van belang dat je gaat creëren. De content moet gemaakt worden in deze fase, zorg altijd dat deze goed aansluit bij wat jij wilt bereiken. Daarna kies je de gewenste content vorm, zo kan je gaan voor een blog, een video of bijvoorbeeld voor een magazine. Als je dit voor elkaar hebt dan moet je de content gaan verspreiden. Maak hiervoor een plan om de content op de geselecteerde kanalen te plaatsen. Wanneer de content is verspreidt kan je de data gaan analyseren. Online is dit erg makkelijk te achterhalen en als je publiek zich online bevindt dan is het ook zeker een aanrader om hier ook content op te delen. Daarna kan je altijd nagaan wat goed is gegaan en wat niet en wat de volgende keer beter kan.

Custom content is natuurlijk niet de enige manier om klanten aan je te binden of om een goede positie online te kregen adwords uitbesteden of zoekmachineoptimalisatie kan ook zeker helpen.

Website bezoeken