Wist je dat 75% van de mensen niet verder kijkt dan de eerste pagina in Google search? Komt jouw content niet verder dan de tweede of derde pagina? Dan is het effect dus helaas minimaal. Maar hoe zorg je ervoor dat juist jouw content vindbaar wordt, wanneer er dagelijks miljoenen andere blogs worden gepubliceerd? Het antwoord is: zoekmachine optimalisatie. Hieronder lees je een aantal belangrijke onderdelen van zoekmachine optimalisatie, om je content beter vindbaar en relevant te maken.
Kennis van je doelgroepDe eerste stap in zoekmachine optimalisatie is keyword research. Wil je je content beter vindbaar maken in zoekmachines? Dan is een effectieve keyword-analyse je vertrekpunt. Pas wanneer je goed in kaart hebt gebracht welke vragen je lezers hebben tijdens elke fase van het koopproces, en waar zij op zoeken, kun je overgaan tot creatie. Ook bij keyword research hoort je doelgroep centraal te staan. Duik niet gelijk in de keyword tools, maar zorg dat je eerst ontdekt welke thema’s belangrijk zijn voor je doelgroep. Dit doe je door middel van gericht onderzoek. Bepaalde marketing bureaus zoals DoubleSmart kunnen je ook goed bij onderzoek helpen. Blijf ook op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied van je doelgroep.
Kwaliteit boven kwantiteitOok de kwaliteit van je content heeft veel impact op het succes van zoekmachine-optimalisatie. Goede content wordt bijvoorbeeld meer gedeeld, krijgt meer links en heeft een langere time-on-site (TOS). Allemaal zaken die ervoor zorgen dat Google je een hogere positie geeft. Wil je dus je zoekmachine optimalisatie verbeteren en je return op content verhogen? Dan kun je beter je tijd investeren in één goede blog per maand, dan bijvoorbeeld vier matige stukken. Ook hierbij kan het geen kwaad advies in te winnen van een goed online marketing bureau zoals DoubleSmart. Nog een goede tip is: Verbeter de leesbaarheid. ‘Beter goed gejat dan slecht bedacht’, luidt het spreekwoord. Is er al hele goede informatie beschikbaar op zoektermen waar jij op gevonden wil worden? Kijk dan of je het niet beter, maar juist slimmer kunt doen.
Keep it freshAls laatste geldt ook zeker: pas zoekmachine optimalisatie niet alleen toe bij nieuwe content, want ook door bestaande content te updaten zorg je voor beter resultaat. Wanneer je je content regelmatig ververst, weten zoekmachines dat je website actueel is. Daarnaast kun je ook bestaande pagina’s en content steeds verder optimaliseren, bijvoorbeeld door beter te voldoen aan een nieuwe Google-update of recentere onderzoeken toe te voegen. En als je merkt dat bepaalde content niet goed presteert? Kijk dan of je de content weg kunt halen en de informatie om kunt zetten naar een meer bruikbaar stuk content. Kortom er zijn genoeg manieren om je relevantie te blijven verhogen binnen Google. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Uw webhosting pakket bestellen Uw webhosting pakket bestellen Dus u wilt graag een webhosting pakket bestellen? Wij gaan het stap voor stap aan u laten zien. Als voorbeeld...
- De juiste pakketdienst uitzoeken De juiste pakketdienst uitzoeken kan nog best wel een lastig zijn en zeker als je gaat kijken naar een pakket versturen buitenland. Binnen Nederland heb...
- Radio luisteren via het internet Radio luisteren is iets wat de meesten van ons graag doen. Waar we vroeger afhankelijk waren van de ether, zijn er tegenwoordig nog veel meer...
- Overstappen pannendak naar rietendak Sommige vinden er niet zo veel aan, maar de meeste vinden het een mooi gezicht. Helaas is het niet voor ieder huis weggelegd. Een rieten...
- Veilig over de weg en parkeren Je werkt in Amsterdam of Rotterdam en moet elke dag 2 uur heen rijden en elke dag 2 uur terug rijden. Van A naar B...
- Besteed u telefoondienst uit! Een dag uit het leven van een ondernemer. Vaak zijn deze dagen enorm druk. Heel de dag bezig met allerlei verschillende activiteiten. Als ondernemer...